Sandisk Sansa e280 MP3 Player 8GB 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sandisk Sansa e280 MP3 Player 8GB 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Jorne 21-09-2008

Ongveer een jaar terug heb ik een sansa e280 gekocht. Ik had daarvoor al enkele sony's gehad (allemaal harde schijf, allemaal gesneuveld) en ook een ipod nano, eerste generatie. Die ipod heb ik 2 weken gehad, vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan, hij had ook maar een capaciteit van 2 gb. Daarom dus deze sansa, 8 gb, plus nog een microsd kaart.
De originele firmware van de sansa oogt mooi, maar de bediening is niet zo handig, en de mogelijkheden zijn beperkt. Om video en foto's er op te zetten, moet je eerst alles converteren via een bijgeleverd converterprogramma, en dan blijken die bestanden soms dubbel zo groot te zijn dan de originelen. Het overzetten van bestanden kan op verschillende manieren, via windows verkenner, of via een mediaspeler. Gewoon de instelling in de sansa veranderen.
Zelf heb ik een maand gewerkt met de originele firmware, ondertussen zoekend naar andere mogelijkheden. En toen botste ik op rockbox, een freeware firmware (dus volledig gratis) die je naast de originele firmware kan installeren, en die de mogelijkheden van de sansa drastisch vergroot. Veel meer ondersteunde formaten, meer skins, betere video en foto, en veel handiger in bediening. En, mocht het tegenvallen, ook redelijk simpel te vermijden. Ik zou dus iedereen die op dit moment niet tevreden is van zijn sansa, aanraden om eens rockbox uit te proberen (enkel voor versie 1 van de sansa, versie 2 wordt nog niet ondersteund door rockbox). Door de degelijkheid en de stevigheid van de sansa, gecombineerd met het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van rockbox (ik heb onlangs mijn geheugen met 6gb vergroot via microsd, terwijl in de originele firmware maar 2 gb mogelijk is).
Let wel, de beoordeling is gebaseerd op de originele firmware, rockbox verdient veel beter

jukebox lars 09-08-2008

nogmaals, een paar weken later,
ik krijg er grijze haren van, waarom niet gewone software gebruikt om bestanden over te zetten?
dat synchroniseren ik word er gek van, bestanden verdwijnen of komen kris kras doorelkaar op dse speler terecht. als je een nummer wilt zoeken ben je uren bezig.
Waarom niet zoals al die andere merken voor de windowsverkenner methode gekozen? werkt perfect.
NOOIT meer een SANSA voor mij

_____________________________
review 20-05-2008 :
Heb de sandisk e280 via internet in engeland gekocht
heb m gekocht vanwege de vervangbare accu.... had eerst een iaudio X5, echter de battery is nu na 2 uur leeg, dus heb je er nix meer aan...
overdracht van bestanden is wel HEEEL omslachtig via windows mediaplayer..... dit had eenvoudiger gekunt

Rene vd Ven 21-12-2007

Prima mp3 speler.
Makkelijke bediening. Dmv mediaplayer onder windows is het kinderlijk eenvoudig om er mp3tjes naar toe te schrijven (synchroniseren). Mooi geluid en prima display. 8 Gb is meer dan voldoende (2000 nrs) voor een nette prijs. Voor mij geen I-Pod. Heb ook de base tation gekocht van Sandisk en een fm transmitter van Macally voor in de auto. Ik heb dus echt overal mijn favoriete muziek bij me. Super tevreden!

sansagebruiker 07-12-2007

Geweldig apparaat! Muziek overdracht gaat snel via windows mediaplayer en kwaliteit geluid is prima. Gemakkelijk te bedienen en veel opties. Meer zijn geld waard dan een ipod van apple als je het mij vraagt. Een echte aanrader voor deze prijs!

richard en rian 18-11-2007

een fijn en mooi apparaat om muziek te luisteren.
muziek erop zetten is echter al vanaf het begin een crime.
bestanden worden verminkt of wegschrijven lukt helemaal niet.
via de pc zie je de bestandsmappen nog op de speler staan maar in de speler zelf echter niet.
deze raak daarvan kompleet van in de stress net als de gebruiker.
formateren is dan de enigste mogelijkheid.
nadat we dit vandaag weer moesten doen starten hij helemaal niet meer op.
kijken of het nog onder de garantie valt maandag......

jozefus 03-11-2007

Geweldig apparaatje. Gemakkelijk in gebruik, batterij houdt het lekker lang vol, werkt goed samen met pc en in mijn geval Yahoo Music Player. Vooral ook stukken voordeliger vergeleken met de veel te dure Ipod. Bovendien hang je niet aan dat idiote Itunes vast. Kijk ook eens naar de vergelijkende test met de Ipod in HET. Daar kwam de Sansa er beter uit.

Marc01965 06-01-2007

Heb die van mij in Amerika besteld vanwege de radio. Werkt perfect, en alles
gewoon in het Nederlands! Zit bovendien ook een échte equalizer in, dus niet
alleen maar de voorkeuren die vooringesteld zijn. Apparaat bevalt uitstekend.
Goede muziekkwaliteit, en zelfde manier van zoeken als bij Ipod. Moet je wel
aan wennen, en je ID3tag's moeten goed zijn, dus niet de ene keer Marco Borsato
en de ander keer M.borsato, want dat zijn dan twee verschillende artiesten.
Wanneer je vervolgens die ID3tag aanpast en opnieuw het bestand op je Sansa zet
wordt deze niet veranderd in de database...........ziet namelijk geen nieuwe
bestandsnaam. Dus éérst het bestand eraf gooien, apparaat opnieuw zijn database
aan laten maken, en dan opnieuw erop zetten; enfin, alles went!
Ben niet zo gauw lyrisch over een apparaat dus daarom niet allemaal tienen,
maar vind het echt wel een heel tof ding hoor! Prima tegenhanger van de Apple.

Mr Martin 22-12-2006

Mooie speler, het erop zetten van bestanden gaat heel gemakkelijk doordat je
gewoon de directory structuur ziet.
Ik vond het eerst lastig dat je naast artiest/ album/ playlist niet kon
afspelen op basis van de directory structuur.
Echter als je goed gebruik maakt van playlists is dit geen probleem meer
Het is daarom aan te raden op je PC met media player 10 een aantal playlists te
maken. en deze vervolgens te synchroniseren met de mp3 speler.

Vind wel jammer dat je niet bestanden kan verwijderen op je mp3speler zonder
hem aan de PC te hangen.

Daarnaast kun je volgens mij op de speler zelf geen nieuwe playlists aanmaken

Wat de radio betreft die zit niet op de Europese versie zit, dat is wel jammer
zeker als je bedenkt dat de spelers hier ook nog eens veel duurder zijn dan
Amerika
Aan de andere kant luister je er in praktijk toch bijna niet na.

Opnemen van geluid via ingebouwde microfoon geeft een duidelijk verstaanbaar
resultaat. Als je hem hard afspeelt hoor je echter wel een lichte hoge piep. De
equilizer werkt alleen op muziek en niet op microfoon opnamens anders had je de
hoge piep ze kunnen wegfilteren (maak wie weet komt dat nog met de volgende
firmware update)

Als voice recorder is hij zeer handig te gebruiken vooral omdat je deze met een
druk op de knop kan starten.

Verder heb ik de sansa in plaats van de Ipod gekocht omdat je hier redelijk
eenvoudig en betaalbaar zelf de batterij kan vervangen.

Over het algemeen ben ik een zeer tevreden gebruiker.